Tekst

Let op: Nieuw privacybeleid

Zorg&Co hanteert per 25 mei 2018 een nieuw privacybeleid.

Bekijken

Zorg&Co logo
Zorg&Co
Lidmaatschap tekst

Lidmaatschap

Een eigen bedrijf starten is een grote stap, maar bij Zorg&Co zetten we deze stap niet alleen. Wanneer je lid wil worden helpt Zorg&Co je graag bij het opzetten van je eigen bedrijf en ondersteunt je bij alle onderne­merszaken.

Intake
Je start met een vrijblijvend intakegesprek of deelname aan een informatiebijeenkomst op een van onze kantoren. Hier krijg je alle informatie die je nodig hebt en heb je de ruimte vragen te stellen. Mocht het concept je aanspreken en je wil je aansluiten, dan ben je van harte welkom! Neem contact op

Start
De coöperatie adviseert je, wanneer je wil gaan werken (of al werkt) als zelfstandig ondernemer of freelancer. Dit advies kan gaan over inschrijving Kamer van Koophandel, belastingen, verzekeringen, winst, inkomen en kosten; kortom alle verplichtingen, voor- en nadelen, auto van de zaak enz. Indien nodig wordt je geholpen met de aanvraag van benodigde documenten.

Opdrachten
Het primaire doel van Zorg&Co is dat wij verzekerd zijn en blijven van voldoende opdrachten. De coöperatie doet continue aan acquisitie. Zorg&Co presenteert de coöperatie en haar leden bij zorginstellingen en doorverwijzers. Daarnaast schrijft Zorg&Co namens de leden in bij aanbestedingen (WMO-gelden, Zorgkantoor, Zorgverzekeraar en werving onder particulieren). Op dit moment zijn er zelfs zoveel aanvragen, dat er opdrachten in overvloed zijn! Bekijk vacatures.

Er zijn twee soorten opdrachten voor zzp-ers:

  1. Je kunt werken in de particuliere thuiszorg of ambulante begeleiding als hoofdaannemer . Dan organiseer je, samen met jouw wijkteam, zelfstandig de zorg rondom de cliënt. Je hebt rechtstreeks een overeenkomst met de zorgvrager. Zorg&Co zorgt voor de benodigde ondersteuning en declareert namens jou de uren, maar jij ben samen met je team verantwoordelijk.
  2. Je kunt intramuraal (binnen de instelling) of extramuraal (thuiszorg en ambulante begeleiding) werken als onderaannemer . Dan heb jezelf een overeenkomst met de zorg- of welzijnsinstellingen die van jouw diensten gebruik wil maken. Zorg&Co voorziet je van een passende modelovereenkomst en zorgt ervoor dat alle leden zorgeloos ingezet kunnen worden.

Je mag zelf beslissen in welke vorm jij wil werken, een combinatie mag ook, dit hangt af van jouw eigen voorkeur!

Hoe het werkt als hoofdaannemer
De cliënt, de kinderen van de cliënt of mantelzorgers benaderen Zorg&Co met een zorgaanvraag. Na een kennismaking wordt hier een geschikt team aan gekoppeld. Di team is zelf verantwoordelijk voor de invulling van de zorgaanvraag. De hoofdaannemer regelt en coördineert alles zelf rondom de zorgvraag van de cliënt. Zorg&Co ondersteunt jou en je team hierbij waar nodig.

Hoe het werkt als onderaannemer.
Alles draait om beschikbaarheid. Onze klanten (zorg- en welzijnsinstellingen) willen weten wanneer wij kunnen werken. Door inzicht in onze beschikbaarheid kunnen diensten sneller rechtstreeks ingevuld worden. Op die manier heeft de klant de zekerheid dat er geen diensten onopgelost blijven. De klant kan zelf inloggen in onze portal om diensten aan te vragen en/of te zoeken naar geschikte en beschikbare leden. De klant kan ook openstaande diensten aan de medewerkers op kantoor doorgeven.

Binnenkomende aanvragen worden door ons planningssysteem Match-it gekoppeld aan zzp-ers op basis van beschikbaarheid , functie-eisen en compleet portfolio.

Onze beschikbaarheid geven we door via de Zorg&Co App, onze eigen agenda en online beschikbaarheidstool. We krijgen bij juist gebruik van deze tools alleen de diensten aangeboden die voor ons persoonlijk interessant zijn! Diensten worden in de Zorg&Co App aangeboden, bij bevestiging dienst wordt de afspraak automatisch in onze agenda gezet.

Urenregistratie & facturatie
Na de dienst kunnen we online (via de App) meteen de gewerkte uren invullen. Deze worden automatisch naar de opdrachtgever ter ondertekening gestuurd. Bij akkoord factureert Zorg&Co in opdracht van ons aan de klant. Het geld komt binnen op een zgn. derdengeld rekening. Dit geld wordt meteen overgemaakt naar onze eigen bankrekening.

Kosten

  • Administratie en facturatie: maximaal* 5% van de omzet (ex. BTW)
  • Servicekosten: maximaal* 10% van de omzet (ex. BTW)
  • Het lidmaatschap van de coöperatie bedraagt € 150,- p/jr. (ex. BTW)
  • Eenmalig inschrijfgeld € 200,- (€ 75,- hiervan blijft van jou; dit is jouw aandeel in de coöperatie en krijg je terug als je de coöperatie verlaat)

De bedragen worden pas geïncasseerd wanneer je gewerkt hebt en worden in verhouding geïncasseerd uit de brutomarge (evt. in termijnen). Er wordt nooit meer uit de brutomarge geïncasseerd dan dat je verdient.

* Aan het eind van het jaar wordt de winst die we met zijn allen gemaakt hebben vastgesteld. Op basis daarvan wordt ook de (individuele) winstdeling vastgesteld. Deze wordt met terugwerkende kracht verrekend met de administratie-, facturatie en servicekosten.

Zorg&Co logo
Zorg&Co
Tekst

Let op: Nieuw privacybeleid

Zorg&Co hanteert per 25 mei 2018 een nieuw privacybeleid.

Bekijken

Zorg&Co logo
Zorg&Co

Copyright © Zorg&Co 2018 | Alle rechten voorbehouden

Designpro.nl | Z-IM.nl | Site-Index | Sitemap | Privacybeleid